3D szkenner

Testek térbeli képének létrehozása távolságmérővel

ut-2014-2015-0015-budapest-3d-szenner_kepalkotasa2A mérés lényege, hogy pontonként lemérjük/letapogatjuk, milyen távol van az érzékelő a tárgytól, majd az adatokat beolvassuk egy táblázat-kezelőbe, vagy 3D-szerkesztő programba, így alkotunk képet róla.

Egy távolságmérő szenzort mozgatunk egy olyan állványon, melyen fel-le és jobbra-balra tud elmozdulni. Erre egy szétszedett, fényszkenner mechanikája is alkalmas. Először vízszintesen, a legalsó sorban centiméterenként olvassuk be a tárgytól mért távolságokat, majd centiméterenként haladjunk ugyanígy felfelé. A mérési adatokat *.txt file-ban tároljuk, így sok programba be lehet olvasni.

ut-2014-2015-0015-budapest-excel

hc-sr04_ultrasonic_sensor_distance_measuring_module_1_

Minél pontosabb távolságmérőt használunk,annál pontosabb lesz a letapogatás. Egy olcsó szenzorral csak centiméter pontosságú leolvasást érhetünk el.

Ha táblázat-kezelőbe olvassuk be az adatokat, a képet diagramként ábrázolhatjuk.